جستجوي پيشرفتهبرو جستجو
 ÝÑã ÏÑ ÎæÇÓÊ ÇÔÊÑǘ ÌåÇä ÇÞÊÕÇÏارتباط با ماآرشيوشناسنامه صفحه اصلي
تاریخ 1388/11/20 - روزنامه مستقل سراسري صبح ايران (سه شنبه) نسخه شماره 3532

  زعفران از نابينايي پيشگيري مي کند  

دانشمندان استراليايي ادعا کرده اند: مصرف چاشني زعفران از نابينايي جلوگيري مي کند. به گزارش ايسنا، اين دانشمندان در آزمايشات خود دريافته اند: گياه زعفران که در بسياري از خوراکهاي کاري و رژيم غذايي مديترانه اي استفاده مي شود، مي تواند از نابينايي در سالمندان جلوگيري کند. در اين آزمايشات محققان براي داوطلبان مصرف قرص هاي حاوي اين چاشني را به مدت 3 ماه تجويز کردند و نشانه هاي بهبود قابل توجهي در بينايي آنها مشاهده شد. کارشناسان در استراليا و ايتاليا ادعا کرده اند که اين گياه معطر و مطبوع مي تواند فاکتور کليدي و مهمي در پيشگيري از نابينايي در سالمندان باشد. محققان دريافتند که اين چاشني گياهي هم چنين بعنوان عينکي طبيعي عمل مي کند; به طوري که از چشم ها در برابر آسيب هاي ناشي از نور شديد خورشيد محافظت مي نمايد. پروفسور سيلويا بيستي، پژوهشگر دانشگاه سيدني که سرپرستي اين پژوهش را عهده دار بوده خاطرنشان کرد: بينايي بيماران پس از مصرف قرص هاي زعفران بهبود پيدا کرد. پروفسور بيستي افزود: ترکيبات شيميايي زعفران کاملا پيچيده است. اين گياه خاصيت آنتي اکسيداني دارد اما قبلا هيچ يک از محققان تاثير آن را در حفظ قدرت بينايي کشف نکرده بودند.


نسخه چاپي ارسال به دوستان
 
سياسي
خبر و دانشگاه
دانش و پژوهش
اقتصاد و بازار
مرز پرگهر
دريچه هنر
آزمون و سنجش
ورزشي و در قلمرو ورزش
آگهي هاي روزنامه